historia leżajska

Niezależne forum dla fascynatów dziejami Lezajska

#31 2009-06-27 22:19:34

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Jeżeli dobrze pamiętam to jakiś Graff miał dworek pod Lublinem a także był chyba włascicielem browaru w Lublinie

Offline

 

#32 2009-06-27 22:42:19

andrevasz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-05-22
Posty: 28
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

poszukując w szemantyzmach śladów Władysława Graffa - trafiłem na Lubelskiego Władysława Grafa - teraz na szybko tutaj - http://www.garnek.pl/jolkas/4824906/lub … rzemyslowa

Offline

 

#33 2009-06-27 22:45:38

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

No widzisz wielę się nie pomyliłem: zamiast browaru - cukrownia (ot takie Leżajskie myślenie) A wracając do Władysława pochodzącego z Leżajska to od 1838 do 45 w Leżajku zapewno się nie urodził (chyba że  go ksiądz nie wpisał do ksiąg ale to raczej wykluczone)

Offline

 

#34 2009-06-27 22:51:32

andrevasz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-05-22
Posty: 28
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

dzięki - i tak jestem niezmiernie wdzięczny, że te puzle nabrały jakiegoś konkretnego kierunku. Może z czasem znowu 'wpadnie' jakiś kawałek układanki.

Offline

 

#35 2009-08-08 15:36:27

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Znalazłem jeszcze jednego syna Bernarda Graffa niestety młodo zmarłego 21.1.1836 r. Miał na imię Jan, a urodził się 13.5.1834 . Chrzestnymi byli Jacek Kiszakiewicz i Stanisława Garbacka

Offline

 

#36 2009-09-14 21:13:40

andrevasz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-05-22
Posty: 28
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

mam pytanie do czytających - czy jest ktoś w linii prostej po rodzinie Graff ?

Offline

 

#37 2009-09-22 13:25:49

 ksz

Użytkownik

Skąd: i tu i tam
Zarejestrowany: 2009-04-24
Posty: 329
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

No chyba Ty jesteś. Oraz ks. Jan Oko http://www.lezajskhistoria.pun.pl/profile.php?id=4
po Anieli Graff http://aordycz.com/aord2/1631.html
oraz ja, po Salomei Graff http://aordycz.com/aord2/3578.html
A może jeszcze ktoś?

Offline

 

#38 2009-10-11 15:52:21

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Nie spotkałem się z informacjami o przodkach Tekli Pawłowskiej żony Bernarda Graffa. Byli to
Michał (ur. ok 1770) i Marianna Dziwota (ur. ok 1774) c. Sebastiana. Wzieli ślub w 1792r. Co do Tekli to urodziła się  25.4.1813 r.

Offline

 

#39 2009-11-05 20:36:46

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Jeżeli kogos to interesuje to ur. sie  chyba w 1918 a jego rodzice to Jan i Paulina Kiełbowicz

Offline

 

#40 2009-11-08 21:42:38

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Jeżeli to kogoś zaintersuje  http://aordycz.com/aord2/3614.html to Serwacy ur. się  26.9.1865 a Helena 10.4.1884. Slub w 1905 ?
Rodzice Serwacego to Józef I Elżbieta Bilger, a Heleny Jan Wertz i Małgorzata Kaiser

http://mbc.malopolska.pl/dlibra/doccont … 3&dirids=1 Występujący tam na stronie 159 (172 w przeglądarce) Jan Wert był najprawdopodobniej (99%) chrzestnym Emanuela Reicherta

Offline

 

#41 2009-11-25 18:49:43

andrevasz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-05-22
Posty: 28
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Właśnie otrzymałem z archiwum czeskiego informacje na temat Władysława Graffa. Ponieważ jest to ściśle związane z informacjami przekazanymi za sprawą tego forum przez genek72 (Władysław aptekarz świadkiem na ślubie 'leżajskich' Graffów) oraz aord ( zdjęcie grobowca rodziny Graff - Ignacy i Marceli - w Łańcucie) jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.
Teraz do konkretów
Władysław Graff, farmaceuta w Jabłonkowie, ur. 18.08.1843 jako syn Ignacego Graffa, urzędnika w "Łańcut - bezirk. Rzeszów"
ślub kościelny 5.02.1874 Jabłonków, rzymskokatolicki, z
Władysławą Przybylską ur. 19.12.1851 w Saybusch (Żywiec) córką farmaceuty Jana Przybylskiego i Marii z d.Roszkiewicz.
Mieszkali w Jabłonkowie pod NR48
mieli 3 (nie 2 jak myślałem) córki
Helena ur.15.11.1874 (zmarła ale nie wiem kiedy)
Jadwiga Maria Zofia ur. 7.08.1876
Wanda Józefa Władysława ur.28.02.1878
Znowu ślad 'moich' Graffów przeplata się pomiędzy Łańcutem i Leżajskiem.
Rodzinne przekazy o braciach wychowywanych przez wujka wśród zakonników i moje wstępne założenie że Marceli Graff i Władysław byli braćmi, synami Ignacego zaczyna nabierać potwierdzeń.
Może z czasem uda się znaleźć ślady w Łańcucie po Ignacym Graffie, a nie byłbym zdziwiony gdyby również tam był ślad po Józefie - kanoniku.

Offline

 

#42 2009-11-29 21:13:33

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Szukając swoich znalazłem Ignacego Graffa -  syna nieślubnego Józefy Graff póżniejszej żony Franciszka Dubielowskiego ur sie 28.2.1865 r. więc kilka miesięcy przed ślubem ;-)

Offline

 

#43 2009-12-06 23:31:21

 ksz

Użytkownik

Skąd: i tu i tam
Zarejestrowany: 2009-04-24
Posty: 329
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

genek72 napisał:

Jeżeli kogos to interesuje to ur. sie  chyba w 1918 a jego rodzice to Jan i Paulina Kiełbowicz

4 post wyżej - ale o kogo chodzi?

Offline

 

#44 2009-12-07 00:25:52

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Niestety nie pamiętam :-( A post do którego się to odnosiło został skasowany

Offline

 

#45 2009-12-13 15:30:58

andrevasz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-05-22
Posty: 28
Punktów :   

Re: Rodzina Graffów.

Dzięki uprzejmości kilku osób z Łańcuta uzyskałem kilka informacji. Pokrótce przedstawię. Dane pochodzą nie z samych ksiąg metrykalnych ale z indeksu tych ksiąg ( za błędne sformułowania przepraszam - pisze co usłyszałem i jak zrozumiałem).
Pierwszy Graff w parafii Łańcuckiej jest zapisany pod datą 9.09.1847 - Józef Graff syna Ignacego Graff piwowara (przekaz przetłumaczony)
1849 Agnieszka córka Ignacego
1850 Józef syn Ignacego
1854 Ignacy syn Ignacego
Ignacy wg. nagrobka zmarł w 1857r.
W dokumentach dotyczących miasta Łańcut znajduje się podobno gdzieś dopisek - Bernard Graff z Bohemii.
Nie poskładałem tych informacji w jakąś logiczną całość, na dziś wiem tylko gdzie 'moich' Graffów nie było w 1817 i 1843.
Co do Józefa Graff (jeden 1847 drugi 1850) i faktu śmierci Ignacego w 1857r oraz przekazu o oddaniu 2-uch sierot do klasztoru na wychowanie ( w tym Władysław) rodzą się kolejne pytania :
- co z pozostałymi dziećmi Ignacego ?
- czy Józef to syn czy szybkie odczytywanie zapisków nie zamieniło Józefy w chłopca ?
- czy świadkiem na ślubie aptekarz Władysław nie był u swojej siostry wziętej na wychowanie ?
- czy imię nieślubnego dziecka Ignacy nie był po jej ojcu ?
To takie luźne dywagację. Jedynym pozytywem jest to że księgi istnieją w Łańcucie.

Offline

 
stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
bociany przygodzice forum www.pokemoon.pun.pl ślimak do akwarium kuchnia pieciu przemian dla dzieci forum o papierosach