historia leżajska

Niezależne forum dla fascynatów dziejami Lezajska

#1 2009-04-24 11:38:14

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Ordyczyńska

Nie znalazłem w Twoim drzewie więc: Tomasz Ordyczyński i Horowska mieli jeszcze córkę Józefę, która wyszła za mąż za Bronisława Prasola i mieli min syna Kazimierza, który wżiął ślub z Teresą Turzawską. Z nią miał min syna Bronisława Michała który w 1952 wziął slub w Warszawie z Władysławą Fabiańską

Offline

 

#2 2009-04-24 14:02:29

 aord

Użytkownik

Call me!
Skąd: Leżajsk
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 360
Punktów :   
WWW

Re: Ordyczyńska

Dzięki za informację. To już druga Józefa Ordyczyńska żyjąca w połowie XIX w. w Leżajsku, z tym, że ta jest córką Tomasza i Katarzyny Horowskiej, a ta pierwsza Józefa to córka Antoniego i Katarzyny Gduli.
Wiedziałam, że rodzina Prasol jest spokrewniona, ale liczyłam, że ze strony Konstancji Kimlowskiej, a nie z Ordyczyńskimi.

Offline

 

#3 2009-05-04 09:35:18

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Dotarłem jeszcze do kogoś  takiego 27 .11.1786 w Leżajsku odbył sie chrzest Katarzyny córki Franciszka Dziedzica i Agnieszki Ordykównej. Chrzestnymi byli Stanisław Kwieciński (mój prapra...!!!) i Anna Więcław. Rodzice mieszkali pod numerem 322

Hm znalazłem jeszcze Tomasza Ordykę który miał zonę... Elżbietę Serafin a w 1792 urodził im sie ...Wojciech. Ciężko jest sie połapać jak w tym samym czasie występują takie same imiona
Wiem że się interesujesz kolonistami z Tarnawca, wiec: w Dziejach Lezajska Półćwiartek wymienia Pilgera Matiasa. Ja spotkałem się z wersją Pülger . Był chrzestnym razem z Elżbietą Krachin dziecka Georgiusa Prota w 1804 r. Krachin nie występuje wśród kolonistów Dornbachu ale jest bardzo podobne do Krach.
Jako następną cikawostkę podamże arstysta lezajski Zachariasz Chodziński miał córkę, a jej ojce chrzestnym był ...Andreas Krach -kolonista z Dornbachu. Dzialo sie to AD 1807. Dodam jeszcze że matka chrzestną była Anastazja żona organisty....(nieczytelne) No i oczywiście matką była Weronika Hatrlipin (sic)
No i jeżeli cię zainteresuje to polecam tą publikację http://www.pbc.rzeszow.pl/dlibra/docmet … B142385-63

Offline

 

#4 2009-07-29 23:53:39

 aord

Użytkownik

Call me!
Skąd: Leżajsk
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 360
Punktów :   
WWW

Re: Ordyczyńska

Dostałam informację od mojej koleżanki Moniki Bayer-Smykowskiej, która wertuje księgi lwowskich kościołów:
W Księdze Zgonów parafii św. Anny we Lwowie znalazłam taki zapis:
Nr pos. 262 Nr pag. 159
8 - 10 Septembris 1898
Nr domus - Gródecka 55
Ordoczyńska Josepha Olga
filia Ladislai claustrarii? (klucznik, szafarz) et Tatiannae Mykietyn
Dies vitae - 6 mens (5.3.1898)
Pertuesis?

Ostatnio edytowany przez aord (2009-07-30 02:31:06)

Offline

 

#5 2009-08-05 18:40:52

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

A może ten Władyław to ten twój http://aordycz.com/aord2/8290.html ? Może twoja koleżanka sprawdziłaby księgę małżeństw z tamtego kościoła ?

Offline

 

#6 2009-08-09 00:09:04

 aord

Użytkownik

Call me!
Skąd: Leżajsk
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 360
Punktów :   
WWW

Re: Ordyczyńska

Pod numerem 184 mieszkali w tym samym czasie Jakub Ordika i Wojciech Ordiga.
Jakub z Anną Łuczykowną miał syna Filipa ur 25 IV 1815 (chrzestni: Walenty Rarogiewicz, Anna Decowa) -[Fot 9431.jpg Lib Bapt.],
a Wojciech też!! z Anną Łuczykowną miał córkę Katarzynę ur 8 X 1816 (chrzestni: Wojciech Sarzyński, Ewa Szelewiczowa żona Tomasza)-[Fot. 9437.jpg Lib. Bapt.].
Mam też dwóch Stanisławów Łuczykiewiczów. Jeden pod nr 107 zmarł 23 II 1798 (lat 116!) Lib Mortui fot. 9522.jpg, a drugi pod nr 240 zmarł 15 V 1821 (lat 76) Lib. Mortui fot. 9585.jpg.
Na dodatek w Lib Mortui są 2 zapisy: Anna Ordyczynska c. Tomasza (nr d. 8) i Wawrzyniec Ostrowski mieli syna Antoniego, który  zmarł 2 VII 1821 (lat 1) i po raz drugi 6 IV 1823 (lat 3/4).
Również pod tym samym nr 8 mieszkał Wawrzyniec Sinko s. Wawrzyńca i Reginy Przybylińskiej, który ożenił się 27 VII 1819 z 18-letnią Anną Ordiką c. Tomasza i Elżbiety Serafinowej [Lib Cop. fot 9486.jpg].

Ostatnio edytowany przez aord (2010-02-06 11:21:33)

Offline

 

#7 2009-08-09 00:53:52

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Ten drugi Antoni ur. się 5.6.1822. Chrzestnymi byli Jan Karasiński - garncarz, Agnieszka Serafinka, Wojciech Piasecki - organista, Małgorzata Stain. Ale przy jego wpisie w księdze zmarłej nie ma oznaczenia 3 lat a 3 quorti (pewnie chodzi o kwartały)
Co do Jakuba i Wojciiecha to myślę że to ta sama osoba.. po prostu ksoądz się walnął i wziął zamiast wojciech to wpisał drugie imię syna czyli Jakub. Niestety nie spotkałem się z Filipem później więc nie wiem jak tam jest zapisywany jego ojciec
Pewnie cie jeszcze zainteresuje Tomasz Ordyka zmarł 22.5.1818 w wieku 70 lat i był wielce poważany bo mu ksiądz dopisał civis

Offline

 

#8 2009-08-09 09:48:30

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Co do długowieczności ciekawy wątek http://forgen.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=5730

Offline

 

#9 2009-08-09 10:23:19

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

http://aordycz.com/aord2/9194.html wspomniana tutaj Katarzyna była córką Tomasza i Heleny z Serafinów. i urodziła się 20.11.1797 a chrzestnymi byli Stanisław Tupaj i Franciszka Prorkowska.
Slub ww był 16.2.1790 On 28 (?) ona 18 lat. Świadkowie Andrzej Serafin i Szymon Dec

http://aordycz.com/aord2/3385.html
Oprócz wymienionych tutaj Tomasza i Antoniny znalazłem jeszcze następujące ich dzieci:
9.12.1790 Józef Tomasz chrzestni Franciszek Iwankiewicz i Anna Niemczycka nr domu 485
11,4.1792 Wojciech (jest tu błąd w imieniu matki - powinno być Helena a jest Elżbieta); chrzestni: Szyman Jarmusiewicz i Pani Kunegunda Serafińska; nr domu jw
13.6.1794 Marianna ; chrzestni: Jan Niemczyk i Katarzyna Garbacka (vicini -śąsiedzi) nr domu 484
18.9.1795 Katarzyna chrzestni: Szymon Dec i Tekla Karaska (cives) nr domu 485
20.11.1797 Katarzyna patrz wyżej nr domu 7
18.2.1799 Tekla chrzestni: Antoni Tomaszewski i Franciszka Kazmierzowa (cives) nr domu 7
1.8.1809 Antonina chrzestni: Michał Dec i Apolonia Banasikowa (cives) nr domu 7

Offline

 

#10 2009-08-10 11:12:17

 aord

Użytkownik

Call me!
Skąd: Leżajsk
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 360
Punktów :   
WWW

Re: Ordyczyńska

Katarzyna była córką Tomasza i Heleny z Serafinów. i urodziła się 20.11.1797 a chrzestnymi byli Stanisław Tupaj i Franciszka Piotrkowska. Wg Liber Mortui [fot 9522.pg] Katarzyna zmarła 22 XI 1797.
Chyba było też małżeństwo Tomasza i Elżbiety Serafinowej, bo mam ich córkę Annę Ordika c. Tomasza i Elżbiety Serafinowej [Lib Cop. fot 9486.jpg]. A Antonina Ordyczyńska żona Józefa Zawilskiego była córką Heleny Serafinowej c. Franciszka (a nie Andrzeja) 9792.jpg.
Wojciech w Liber Mortui jest synem Jana [fot 9982.jpg], a Ty piszesz, że Tomasza i Heleny Serafin, a wcześniej napisałeś, że Elżbiety Serafin.

Ostatnio edytowany przez aord (2009-08-10 22:22:46)

Offline

 

#11 2009-08-10 21:56:16

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Wiem że wcześniej pisałem inaczej, ale dopiero ostatnio spisałem wszystkie dzieci Tomasza i Heleny. I dlatego zwróciłem uwagę na błedne imię , bo trudno aby w tym samym czasie pod tym samym numerem mieszkało dwóch Tomaszów którzy na dodatek poślublili siostry Helenę i Elżbietę. Dlatego uważam to za błedny zapis (co sięczasami zdarza)
Co do Wojciecha to napisz jeszcze raz pod jaką datą zmarł bo niewiem jak sprawdzić;-)
Co do Anny to wg mnie jest tak samo jak z Wojciechem

Offline

 

#12 2009-08-10 22:21:45

 aord

Użytkownik

Call me!
Skąd: Leżajsk
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 360
Punktów :   
WWW

Re: Ordyczyńska

Wojciech w Liber Mortui jest synem Jana [fot 9982.jpg]. Tam jest napisane Pater Jan, chyba, że źle odczytuję.
Znalazłam jeszcze Kunegundę Ordykową [9494.jpg] żonę Józefa Banasia. Mieli syna Józefa, który ożenił się z Katarzyną Koczocik c. Marcina i Reginy Gnacyk. http://aordycz.com/aord2/11221.html

Ostatnio edytowany przez aord (2009-08-10 22:28:41)

Offline

 

#13 2009-08-11 07:45:14

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Ale ten Wojciech od "mojego" jest starszy o ok. 6 lat.
Ale widzę ze nie aktualizujesz wpisów w swojej tablicy bo http://aordycz.com/aord2/11204.html był omówiony w kwietniu

Offline

 

#14 2009-08-11 09:29:20

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Aby pokazać że systematycznie zacząłem badać rody leżajskie (bo wiele z nich zazębia się z moim drzewem) to dodaję innych Ordyków ;-) (lub jak kto woli inne)
1791 ślub Tadeusza Decowicza z Katarzyną Ordyczanką
1792 ślub Grzegorza Hołocińskiego z Justyną Ordyczanką
1792 ślub Józefa Banasika z Kunegundą Ordykówną
1795 wspomniany Wawrzyńca Serafina z Agnieszką Ordyczaka
1796 ślub Macieja Suszyła z Rozalią Ordykówną

Offline

 

#15 2009-08-20 07:38:09

genek72

Administrator

7248598
Zarejestrowany: 2009-04-18
Posty: 1064
Punktów :   

Re: Ordyczyńska

Na http://aordycz.com/aord2/8283.html jest chyba błąd bo ur w 1792 Wojciech był synem Tomasza i Heleny z Serafinów. Wielkim zaskoczeniem dla mnie byli przodkowie Marka Ordyczyńskiego, bo się okazało z mamy wspólnego pra... ;-) Więc dla uzupełnienia jego drzewa rodzicami jego dziadka Macieja Dereń byli Wojciech i Franciszka z Chochowskich. Dziadek był prac. kolei i urodzził się w Wielowsi. Babki zaś Elżbiety był Franciszek Murdzia i Anna z Gdulów. I ur. się w Wierzawicach. Aha i babka miała drugie imię Kazimiera

Offline

 
stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
szumy uszne powody kuchnia pieciu przemian dla dzieci cylinder 110 do 50 www.ironcrafters.cba.pl www.eurowizja.pun.pl